Translate on my blog

Σάββατο, 6 Ιουνίου 2015

Air Koryo

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Ο εθνικός αερομεταφορέας της Βόρειας Κορέας είναι η Air Koryo Korean Airways (προηγούμενη ονομασία Chosŏn Minhang, με συντμημένη ονομασία Air Koryo). Ιδιοκτήτης και κάτοχος είναι η κυβέρνηση της Βορείου Κορέας. Η Air Koryo εκτελεί προγραμματισμένες διεθνείς πτήσεις στην Ασία, την Αφρική και την Ευρώπη, αλλά και ορισμένες ναυλωμένες (charter) πτήσεις. Η έδρα (και βάση της) είναι τοSunan International Airport (FNJ) στην πρωτεύουσα της Β. ΚορέαςPyongyang.
Η διοίκηση της Air Koryo είναι στο προάστιο Sunan της Pyongyang, και έχει γραφεία στο Βερολίνο, το Μακάου, τη Μόσχα, στη Μπανγκόκ, στο Πεκίνο και τη Σενγιάνγκ. Εγκεκριμένοι ταξιδιωτικοί πράκτορες βρίσκονται στη Σιγκαπούρη, το Τόκιο και το Χονγκ Κονγκ.
IL-62M της Air Koryo στο Beijing Capital International Airport.

Κωδικοί[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

  • IATAJS
  • ICAOKOR
  • Callsign: Air Koryo

Ιστορία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Η Air Koryo ιδρύθηκε το 1954 και ξεκίνησε το πτητικό έργο στις 21 Σεπτεμβρίου του 1955. Η αρχική της ονομασία ήταν Chosonminhang Korean Airways (CAAK) και δημιουργήθηκε ως συνεχιστής της SOKAO, που ήταν κοινοπραξία μεταξύ της ΕΣΣΔ και της Β. Κορέας. Η CAAK άρχισε το πτητικό έργο με τα Σοβιετικά αεροσκάφη τύπου Lisunov Li-2Antonov An-2 και Ilyushin Il-12. Τα turboprop Il-14 και τα Il-18 προστέθηκαν στον στόλο κατά την δεκαετία του 1960.
Τα πρώτα αεροσκάφη τζετ έφτασαν το 1975, με την μορφή των Tupolev Tu-154. Η πρώτες πτήσεις αυτών των αεροσκαφών, ήταν από την Pyongyang προς Ανατολικό ΒερολίνοΜόσχα και Πράγα. Ο στόλος των Tu-154 αυξήθηκε στη μέσα της δεκαετίας του 1980 και το πρώτο Ilyushin Il-62 παραδόθηκε στην CAAK το 1982, επιτρέποντας στην εταιρεία να πετάσει για Μόσχα χωρίς ενδιάμεσο σταθμό. Αυτή την περίοδο, η CAAK ξεκίνησε και δρομολόγιο προς Σόφια.
Το τέλος του Ψυχρού Πολέμου και η κατάρρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού στην Ευρώπη ανάγκασε την CAAK να αποσυρθεί από όλους του Ευρωπαϊκούς της προορισμούς. το 1993 η CAAK θα μετονομαστεί σε Air Koryo. Λόγω του εμπάργκο, αλλά και της οικονομικής κατάστασης της Air Koryo, κανένα αεροσκάφος δεν προστέθηκε στον στόλο μετά το 1990, και σήμερα, ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου είναι ιδιαίτερα μεγάλος, με ορισμένα αεροσκάφη να είναι σχεδόν 40 χρονών.

Προορισμοί[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Προγραμματισμένοι[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Σύμφωνα με το πρόγραμμα τακτικών πτήσεων Μαρτίου 2005 της Air Koryo, η εταιρεία εκτελεί τις ακόλουθες πτήσεις:
^ Η πτήση 271 για Βλαδιβοστόκ ματαιώνεται συχνά, λόγω εξαιρετικά χαμηλής ζήτησης.

Ναυλωμένοι (Charter) ή Εποχιακοί[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Διπλωματικές/Κυβερνητικές Πτήσεις[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Σχετικά συχνοί προορισμοί για διπλωματικούς ή κυβερνητικούς λόγους ή για εμπορευματικές πτήσεις, αποτελούν οι ακόλουθες πόλεις:
Οι πρώτες ναυλωμένες πτήσεις από Βόρεια Κορέα για Νότια Κορέα ξεκίνησαν το 2002. Η πρώτη πτήση της Air Koryo που προσγειώθηκε σε Νότιο Κορεάτικο έδαφος, ήταν το 2000, μεταφέροντας Βορειο Κορεάτικη διπλωματική αποστολή, για διμερείς συνομιλίες με την κυβέρνηση της Νότιας Κορέας.
Όντας η μοναδική αεροπορική αρχή στην Βόρεια Κορέα, η Air Koryo είναι υπεύθυνη για την μεταφορά κυβερνητικών στελεχών στο εξωτερικό. Λόγω του εμπάργο, δεν υπάρχουν περισσότερα στοιχεία για την εταιρεία. Η εταιρεία ισχυρίζεται πως εκτελεί εσωτερικές πτήσεις. Πιστεύεται πως η μοναδική εσωτερική πτήση είναι αυτή της Pyongyang - Hamhung - Chongjin. Ορισμένες φορές, λόγω ανεπάρκειας καυσίμων, ο στόλος των αεροσκαφών γαι τα εσωτερικά δρομολόγια παραμένει καθηλωμένος. Οι περισσότερες εσωτερικές πτήσεις είναι ναυλωμένες, και υπάρχει ένα δρομολόγιο που μεταφέρει τουρίστες από το εξωτερικό από την Pyongyang στο Samjiyeon, και συνεχίζουν το ταξίδι τους στην περιοχή του Baektusan.
Στις 29 Αυγούστου 2005, απαγορεύτηκε στην Air Koryo, μαζί με άλλες πέντε αεροπορικές εταιρείες η είσοδος στον Γαλλικό εναέριο χώρο για λόγους ασφαλείας, από την Γαλλική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, την DGAC (Πηγή της είδησης).

Στόλος[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Air Koryo, τον Ιανουάριο του 2005, ο στόλος της, έχει ως εξής:
Είναι όμως αβέβαιο, αν όλα τα ανωτέρω αεροσκάφη πληρούν τα στάνταρντς πτητικής ικανότητας. Σύμφωνα με μαρτυρίες ταξιδιωτών, πολλά αεροσκάφη της Air Koryo φαίνεται να είναι σε κατάσταση "αποθήκευσης".

Εξωτερικές Συνδέσεις[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]